Vår vision är och har alltid varit att utveckla innovativa logistiklösningar som gör våra kunder till vinnare i en snabbföränderlig […]
Vår vision är och har alltid varit att utveckla innovativa logistiklösningar som gör våra kunder till vinnare i en snabbföränderlig värld.
När vi nu är en del av en global organisation, FMS, så är möjligheterna till att skapa nya lösningar med rederierna större då vår gemensamma volym är väldigt stor jämfört med tidigare.
Därför blir vi extra glada när vi ser att våra kollegor på FMS har ett liknande tankesätt för att möta kundernas behov och vända utmaningar till möjligheter utifrån de förutsättningar som råder.
Som en del av FMS är vi nu med och chartrar en del av en egen båt med avgångar från Shanghai den 19:e och 29:e juli. På detta sätt säkrar vi plats för fulla containers från ett område där efterfrågan har varit väldigt stor.
Låter detta som en lösning för er?
Kontakta oss för att få veta mer.
Med vänliga hälsningar,
C Land Logistics.
Mycket har hänt på väldigt kort tid inom den globala sjöfrakten och än verkar det inte ta stopp. Under maj och […]
Början av år 2024 har varit utmanande för den globala sjöfrakten: Röda havs krisen i kombination med extrem torka vid […]
Vi har under helgen tagit del av information om att containerfartyget MSC Aries har kapats av iranska militärer i Hormuzsundet. […]
Konflikten vid Röda havet har nu pågått i över 100 dagar och den fortsätter att påverka handeln och vår industri, främst […]
I 95 dagar har konflikten vid Röda Havet pågått och spänningen i området är fortsatt påtaglig. Houthi rebellerna visar tydliga […]
Över 65 dagar har passerat sedan den första attacken vid Röda Havet och medialt så har det tystnat något, men […]
Vi har nu gått in i februari månad och ännu har vi inte sett slutet på den konflikt som utspelat […]
Över 30 dagar har gått sedan den första attacken vid Röda Havet och än så länge har konflikterna inte lagt […]
Efter ytterligare attacker mot containerfartyg vid Röda Havet så inleds år 2024 med fortsatta oroligheter i området. Den 30 och […]
Efter en lång julhelg så vill vi återigen uppdatera er om situationen kring Röda Havet och de missilattacker som inträffat […]
Det börjar närma sig jul och därmed även ett nytt år. När vi summerar år 2023 så kan vi konstatera […]
I måndags skickade vi ett första utskick gällande situationen kring Röda Havet och missilattackerna mot containerfartyg i området. På daglig […]
I slutet av förra veckan inträffade ett antal missilattacker vid Röda Havet och vi har fått bekräftat att tre containerfartyg […]
Tidigare under hösten så informerade vi om införandet av koldioxidskatt vid import av vissa varor, CBAM, (C Land News #217). […]
Som vi tidigare har informerat om (C Land News #211 & #220) så väntas handel med utsläppsrätter, ETS, utvidgas och […]
För några veckor sedan var Magnus, Jonas och Henrik från C Land Logistics på Global Freight Groups (GFG) årsmöte som […]
Vi vill informera om att C Land Logistics AB förvärvas av det Hamburg-baserade logistikföretaget Fr. Meyer’s Sohn som nu stärker […]
Tullverket har introducerat ett nytt importsystem, även kallat TESS, där alla standardtulldeklarationer för fri omsättning ska lämnas in från och […]
Som tidigare informerats via C Land News (C Land News #211) så väntas handel med utsläppsrätter, ETS, utvidgas och implementeras […]
Tullverket informerade i går om att det från och med den 30 september 2023 är förbjudet att importera ett antal […]
Vi har tagit del av ny information från Tullverket vad det gäller införandet av koldioxidskatt för vissa varor. En gränsjusteringsmekanism […]
Under förmiddagen har vi tagit del av information om att den kraftiga tyfonen Saola nu närmar sig södra Kina. Ovädret […]
Svenska Hamnarbetarförbundet meddelande under gårdagen att den tänkta strejken i Göteborg och Helsingborg, som skulle inledas imorgon, dras tillbaka. Förhandlingarna […]
Under förmiddagen så har vi tagit del av information om att det svenska Hamnarbetarförbundet varslar om strejk i Göteborgs roroterminal. […]